Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/goutte1 
     GOUTTE1          GOUTTE2     
FEW IV gutta
GOUTE, subst. fém.
 

MÉD. "Goutte" : ...Et volentiers iroie en France, Car moult desir que je vous voie. Mais deffendu m'i ont la voie Li pilleur, li vens et la pluie Et li yvers qui moult m'anuie, Et especiaument la goute Et mes chevaus qui ne voit goute ; Et j'y voy po, par saint Remy, Qui n'est mie trop bon pour my... (MACH., Compl., 1340-1377, 262). Maudis de Dieu, de tous sains condampnés, De la clarté des estoiles bannis Puist estre li mois de Mars Et de mal feu d'enfer brulés et ars, Li et si jours et sa puissance toute, Quant il m'a fait avoir en piet la goute. (MACH., L. dames, 1377, 222).

 

-

[Dans une imprécation] : Vulcains, li viés et li despis, Que male goute fiere ou pis, Qui forge foudres et tempestes Par jours ouvrables et par festes, Et pour mal faire seulement, Ama Pallas si ardamment Qu'il la requist de puterie. (MACH., Voir, 1364, 692).

 

-

Loc. : ...tu ne dois pas estre en doubte Que je ne soie tienne toute Et sans partie, N'en moy n'a de traïson goute, Pour ce qu'elle est trop male gloute. Mieus ameroie avoir la goute Toute ma vie. (MACH., F. am., c.1361, 225).
 

Guillaume de Machaut Noël Musso


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.